آخرین اخبار
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
قتل هولناک برای ارثیه خانوادگی | دختر ۱۸ ساله و همدستانش در قتل خانوادگی
بازدید:۷۰۹
صد آنلاین | قتل مادر و خواهر با سیانور، اما داستان بخشش آنچه انتظار می‌رفت را تغییر داد.
کد خبر : ۱۲۰۳۲۶

به گزارش صد آنلاین،یک پرونده جنایی تکان‌دهنده که شامل قتل مادر و دختری با سم سیانور بود، به نقطه‌ای غیرمنتظره رسید. دختر ۱۸ ساله‌ای که با همدستی دوست صمیمی و یک جوان، نقشه قتل مادر و خواهرش را برای تصاحب ارثیه خانوادگی اجرا کرده بود، پس از اعتراف به جنایت، از سوی پدر و مادربزرگش بخشیده شد.

 

 

با این حال، دو همدست او هنوز در انتظار مجازات قرار دارند. این پرونده که ابتدا با خشونت و قتل شروع شد، اکنون وارد مرحله‌ای پیچیده‌تر از عدالت و بخشش شده است.

 


جزئیات جنایت

زمانی که به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مادر و دختری بر اثر مسمومیت با سم سیانور جان باخته‌اند. تحقیقات اولیه نشان داد که دختر ۱۸ ساله این خانواده در این جنایت دست داشته است. چندی پیش از این حادثه نیز، او تلاش کرده بود با مسموم کردن غذا، پدر، مادر و خواهر ۱۳ ساله‌اش را به قتل برساند؛ اما آن‌ها از آن حادثه جان سالم به در برده بودند.

 


نقشه قتل

در جریان بازجویی‌ها، مشخص شد که دختر جوان این نقشه را با همکاری دوست صمیمی‌اش طراحی کرده بود. هر دو قصد داشتند با به دست آوردن اموال خانواده، پس از قتل، به خارج از کشور مهاجرت کنند. آن‌ها حتی چند روز پیش از حادثه به خیابان ناصرخسرو رفته و سم سیانور را برای اجرای نقشه شوم خود خریداری کرده بودند.

 


اعترافات و بازداشت

پس از دستگیری، دختر ۱۸ ساله به جنایت خود اعتراف کرد و گفت: «دوست صمیمی‌ام و من هر دو رویای مهاجرت داشتیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا اعضای خانواده‌ام را به قتل برسانیم و اموالشان را تصاحب کنیم. اما بعد از وقوع حادثه دچار عذاب وجدان شدیم.»

 


دوست صمیمی و پسر جوانی که در تأمین سم نقش داشت نیز دستگیر و به زندان منتقل شدند. این سه نفر که متهم به قتل عمد بودند، در ابتدا تمام جزئیات نقشه خود را بازگو کردند و انگیزه‌هایشان از این اقدام فاش شد.

 


بخشش غیرمنتظره

در حالی که تحقیقات قضایی در حال پیشرفت بود، پدر و مادربزرگ دختر به دادسرای جنایی تهران رفتند و اعلام کردند که نوه‌شان را بخشیده‌اند. آن‌ها از ادامه شکایت علیه دختر خود صرف‌نظر کردند و خواستار بخشش او شدند. با این حال، در خصوص دو متهم دیگر، یعنی دوست صمیمی دختر و پسر آشنایی که در خرید سم دخیل بوده است، خواستار اشد مجازات شدند.

 


عواقب این تصمیم

بخشش پدر و مادربزرگ به معنی پایان ماجرا برای دختر ۱۸ ساله نیست. اگرچه آن‌ها از ادامه شکایت خود منصرف شده‌اند، اما همچنان ممکن است دادستانی براساس جنبه عمومی جرم به پیگیری پرونده بپردازد. در همین حال، رسیدگی به اتهامات دو همدست دختر ادامه دارد و آن‌ها همچنان در زندان منتظر محاکمه خود هستند.

 


این بخشش باعث شد تا این پرونده وارد مرحله جدیدی شود، که نشان‌دهنده نقش بخشش و عفو در پرونده‌های جنایی خانواده‌محور است. از سویی، عذاب وجدان دختر و اعترافات او نیز از ابعاد روانی و اخلاقی این پرونده پرده برداشت. جنایتی که ابتدا با انگیزه‌ای مادی آغاز شد، اکنون به چالشی بزرگ در عرصه عدالت و انسانیت تبدیل شده است.

 

نقشه‌ شوم برای قتل و مهاجرت

دختر جوان با رویای مهاجرت و تصاحب اموال خانوادگی، نقشه‌ای مرگبار طراحی کرد که به قتل مادر و خواهرش انجامید.

 


پایان غیرمنتظره؛ بخشش از سوی خانواده

پدر و مادربزرگ پس از بررسی پرونده، تصمیم به بخشش دخترشان گرفتند، اما دو همدست دیگر همچنان در انتظار مجازات قرار دارند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها